تاریخ : شنبه 16 اسفند 1399
نویسنده : rasa
نخستین روز هفته برای فعالان بازار ارز با روند کاهشی بهای دلار آمریکا همراه شده است. این در حالی است که هفته گذشته نیز شاخص ارزی یک کانال عقب نشینی کرده بود.
 
بازار ارز در اولین روز هفته؛ دلار عقب نشینی کرد
 
نخستین روز هفته برای فعالان بازار ارز با روند کاهشی بهای دلار آمریکا همراه شده است. این در حالی است که هفته گذشته نیز شاخص ارزی یک کانال عقب نشینی کرده بود.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (شنبه شانزدهم اسفندماه ۱۳۹۹) هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ ۲۳۷۹۵ تومان از مردم خریداری می‌شود و در مقابل به قیمت ۲۴۲۷۶ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که نسبت به روز پنج شنبه، ۳۸۳ تومان ارزان‌تر شده است.

همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به قیمت ۲۸۷۵۲ تومان از مردم خریداری می‌شود و در مقابل با افت ۴۱۰ تومانی نسبت به پایان هفته قبل، به قیمت ۲۹۳۳۳ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود.

نرخ رسمی انواع ارز در بانک مرکزی

بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۶ ارز کاهش و ۱۳ ارز افزایش یافت. نرخ ۸ ارز نیز ثابت ماند.

به گزارش ایبِنا، بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز (شنبه شانزدهم اسفند ماه ۹۹) بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس به قیمت ۵۸ هزار ۱۰۲ ریال و هر یورو نیز به قیمت ۵۰ هزار و ۳۳ ریال اعلام شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۵ هزار و ۱۲۲ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۹۲۶ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۹۱۷ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۷۲۹ ریال، روپیه هند ۵۷۴ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۵۶۹ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۶ هزار و ۷۸۹ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۷۴۸ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۴۱۰ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۳ ریال و دلار کانادا ۳۳ هزار و  ۱۹۰ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۳۰ هزار و ۹۴ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۷۳۴ ریال، لیر ترکیه ۵ هزار و ۵۷۲ ریال، روبل روسیه ۵۶۵ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۲ هزار و ۸۷۸ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۳۲ هزار و ۲۸۵ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۴ ریال، دلار سنگاپور ۳۱هزار و ۲۹۰ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۵۳۹ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار  و ۱۶۲ ریال، کیات میانمار ۳۰ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۵ هزار و ۷۰۴ ریال تعیین شد.

همچنین، نرخ یکصد درام ارمنستان ۷ هزار و ۹۹۶ ریال، دینار لیبی ۹ هزار و ۴۷۱ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۴۶۵ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۷ هزار و ۶۵۵ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۳۱۰ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۷  هزار و ۲۰۴ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۰هزار و ۳۷ ریال، لاری گرجستان ۱۲ هزار و ۶۵۵ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۱۷ ریال، افغانی افغانستان ۵۴۳ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۶ هزار و ۱۵۳ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۷ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۶ هزار و ۴۲۸ ریال، سومونی تاجیکستان ۳ هزار  و ۷۱۴ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار و ۹۶۸ ریال ارزش‌گذاری شد.

|
امتیاز مطلب : 162
|
تعداد امتیازدهندگان : 58
|
مجموع امتیاز : 58
تاریخ : شنبه 16 اسفند 1399
نویسنده : rasa

باقری گفت: هم اکنون ۲۳۰۰ دانشجوی خارجی در مراکز آموزش زبان فارسی در حال تحصیل هستند.

صبح امروز (شنبه، ۱۶ اسفند) نشست خبری معاونت گسترش زبان فارسی و ایران شناسی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی خارج از کشور مرکز همکاری‌های بین المللی با حضور بهادر باقری، معاون گسترش زبان و ادبیات فارسی و ایران شناسی مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم در محل وزارت علوم برگزار شد.

باقری در این نشست اظهار کرد: باتوجه به گسترش ویروس کرونا در جهان محدودیت‌هایی در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به خصوص در حوزه‌های مختلف دانشگاهی به وجود آمده است.

او افزود: هم اکنون ۲۳۰۰ دانشجوی خارجی در مراکز آموزش زبان فارسی در حال تحصیل هستند.

این مقام مسئول گفت: در آغاز سال با وزارت امور خارجه مکاتبه‌ای انجام داده ایم تا به دانشگاه‌هایی که نیاز به استادان فارسی زبان دارند معرفی شویم و در این میان استادان فارسی زبان را به کشور‌های گرجستان، ترکیه، ازبکستان، اوکراین و چین اعزام کردیم.

معاون گسترش زبان و ادبیات فارسی و ایران شناسی مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم تصریح کرد: قصد اعزام ۱۱ استاد فارسی زبان را از دانشگاه فردوسی مشهد به کشور‌های مختلف داریم و تا پایان سال ۲۳ استاد و مدرس را به ۱۳ کشور اعزام خواهیم کرد.

باقری ادامه داد: آزمون استاندارد زبان فارسی که بسیار مهم است و دانشجویان خارجی برای تحصیل در ایران به این مدرک احتیاج دارند تا کنون در ۷ دوره در وزارت علوم ایران، گرجستان و عراق برگزار شده است.

اهمیت توجه زبان و ادبیات فارسی در کشور 

در ادامه این نشست سید علی اصغر میرباقری فرد رئیس هیئت مدیره انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران،  اظهار کرد: زبان و ادبیات فارسی در کشور ما یک اهمیت راهبردی از بعد علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دارد و به همین علت ظرفیت‌های بزرگی در اسناد بالادستی و سیاست‌های ابلاغی در حوزه علم و فناوری برای وزارت علوم در نظر گرفته شده است.

او افزود: برای تحقق این اهداف در اسناد بالادستی طبیعی است که نهادها، سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مختلف نقش دارند، اما کلیدی‌ترین وظیفه بر عهده وزارت علوم است و به همین علت این نقش در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف وزارت علوم و به ویژه معاونت گسترش زبان و ادبیات فارسی و ایران شناسی بسیار حساس است.

میرباقری فرد تصریح کرد: یک ستاد اجرایی برای رصد اجرای این اسناد در شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده و به طور طبیعی و قانونی باید همه نهاد‌های مسئول در باب گزارش فعالیت‌های خود آن را ارائه دهند؛ بنابراین وزارت علوم حساس‌ترین و کلیدی‌ترین نقش را با تحقق اهداف پیش بینی شده در اسناد بالادستی برعهده دارد.

رئیس هیئت مدیره انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران بیان کرد: از آنجایی که اسنادبالادستی احکام کلی هستند، باید کوشش کنیم تا در چهارچوب مشخص شده اهداف خوبی را به نمایش بگذاریم، انتظار می‌رود که وزارت علوم به عنوان یک ستاد بزرگ در ساحت آموزش عالی کشور هر فعالیتی را که انجام می‌دهد به صورت هدفمند باشد. این موضوع در مرکز همکاری‌های علمی و بین المللی گسترش زبان و ادبیات فارسی ایران شناسی مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است.

میرباقری فرد گفت: برنامه راهبردی گسترش زبان و ادبیات فارسی ایران شناسی در حوزه زبان و ادبیات فارسی به طور خاص پیش بینی شده که ساختار آن برنامه در ابتدا دارای یک مقدمه است که در به اهمیت زبان و ادبیات فارسی و جایگاه آن در کشور ما به عنوان یک مزیت بزرگ نسبی اشاره شده که می‌تواند دستاورد‌های بزرگ علمی، ادبی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را برای کشور ما به همراه داشته باشد.

رئیس هیئت مدیره انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ایران یادآوری کرد: امروزه در دانشگاه‌ها و مراکز بزرگ علمی کشور وقتی برنامه‌ای تدوین می‌شود مفصل نیست، در حالی که برنامه های تدوین شده باید پویا و چابک بوده و چشم انداز کیفی در آن ها مورد توجه قرار گیرد.

 


|
امتیاز مطلب : 153
|
تعداد امتیازدهندگان : 53
|
مجموع امتیاز : 53
تاریخ : شنبه 16 اسفند 1399
نویسنده : rasa

با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا درخصوص سفرهای نوروزی، اسامی شهرهای ممنوعه برای سفر ارائه می‌شود.

 

بر اساس مصوبه‌ امروز ستاد ملی مقابله با کرونا سفرهای نوروزی در شهرهای قرمز و نارنجی کاملاً ممنوع است و فقط این امکان فراهم شده است که در شهرهای آبی و زرد با رعایت شیوه‌نامه‌های سختگیرانه مردم بتوانند سفرهای ضروری‌ خود را انجام دهند.

هفته گذشته بر اساس نقشه رنگ‌بندی اپلیکیشن ماسک ۱۱ شهرستان که همگی در استان خوزستان قرار دارند، وضعیت قرمز کرونایی دارند، همچنین ۳۱ شهرستان نارنجی، ۲۵۲ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند که با کاهش شهر‌های نارنجی و آبی در هفته پیش رو مواجه هستیم.

طبق آخرین بروزرسانی وضعیت رنگ‌بندی رسمی شهر‌های کشور در اپلیکیشن ماسک وزارت بهداشت، از امروز شانزدهم اسفند ماه، ۱۱ شهرستان که همگی در استان خوزستان قرار دارند، وضعیت قرمز کرونایی دارند و ۳۲ شهر نارنجی، ۲۵۱ شهر زرد و ۱۵۴ شهر آبی هستند.

فهرست شهر‌های قرمز کرونا

شهر‌های آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

فهرست شهر‌های نارنجی کرونا

ارومیه، اشنویه، خوی، ماکو،  نقده  در استان آذربایجان غربی، شهرضا در استان اصفهان، امیدیه، ایذه، باغ ملک، حمیدیه، شوش، هفتکل، دهلران، هندیجان و اندیمشک در استان خوزستان، دامغان و شاهرود در استان سمنان، پاسارگارد، گراش، لامرد،خنج و مهر در استان فارس، سیرجان در استان کرمان، کهگیلویه و گچساران در استان کهگیلویه و بویر احمد، گرگان در استان گلستان، رودبار و رودسر در استان گیلان، آمل، رامسر و ساری در استان مازندران و خمین در استان مرکزی شهرهای با وضعیت نارنجی کرونا در هفته آینده هستند.

لازم به ذکر است که رنگ‌بندی اعلام‌شده تا این لحظه بوده و در روزهای آینده ممکن است تغییر کند.

در شهر‌های نارنجی گروه‌های شغلی ۳ و ۴ مشمول محدودیت می‌شوند.

در شهر‌های قرمز گروه‌های شغلی یک، ۲، سه و چهار مشمول محدودیت می‌شوند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۶۸۱ هزار و ۶۸۲ نفر رسید. متاسفانه در طول شبانه روز گذشته، ۸۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۶۰ هزار و ۵۹۴ نفر رسید.

از دیروز تا امروز (شنبه، ۱۶ اسفند) و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیص، ۸ هزار و ۲۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۲۷ نفر از آن‌ها بستری شدند.

خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۴۳۵ هزار ۳۵۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. ۳ هزار و ۷۸۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۱۱ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۹۲۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

آخرین رنگ‌بندی کرونایی شهر‌های کشور/ فهرست شهر‌های قرمز و نارنجی اعلام شد

گفتنی است که آمار ذکر شده تا به این لحظه دقیق است و ممکن است طی چند روز آتی با افزایش یا کاهش مبتلایان کرونایی و میزان مرگ و میر‌ها تغییر کند.


|
امتیاز مطلب : 235
|
تعداد امتیازدهندگان : 73
|
مجموع امتیاز : 73

آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید